چهره گنبد مینا ستاره هایی که شکل خرچنگ وسرطان است
یعنی در چهره گنبد مینا ستاره هایی که شکل خرچنگ وسرطان است بعد از ستاره هایی که شکل جوزا و گوسفند سیاه –که در آن نقاط سفیدی است – واقع شده است . غرض آنکه هنر صادق را از کاذب جدا کردند ، کار هنرمند الهی است ، همان طور که تشخیص تشنگی صادق از کاذب به عهده پزشک معالج بیمار مجروح است و همان طوری که تمیز صبح صادق از کاذب به عهده اختر شناس ماهر است و همان طور که تبیین اشک صادق و تفکیک آن از گریه کاذب مدعیان باطل ، به عهده داوران ورزیده و قاضیان مجرب است . آری امتیاز هنر صادق از کاذب نیز در اختیار متخصصان هنر الهی است که حق را از باطل و آب را از سراب جدا می کند و در پرتو تعلیم روح نواز قرآنی ، پاک را از نا پاک تمایز می بخشد : ( لیمیز الله الخبیث من الطیب .) نکته ای که عنایت به آن برای همه ادبیان هنر دوست و هنرمندان ادب پرور سودمند است همانا این است که : گرچه قالب هنرهای پیروان ( بودا) و (برهمن ) در جامه تجسیم و مجسمه های بی روح خلاصه می شود و نیز اکثر هنرهای حامیان مسیح پیروان عیسی (ع) در کسوت سنگ تراشی و پیکران بی جان خاتمه می پذیرد ، لیکن بخش مهم هنر پیروان قرآن و حامیان اعجاز کلامی آن در ترسیم ، تصویر ، تمثیل ، تشبیه های سمعی و بصری و بدون تجسیم متبلور می شود که پیام خاص خود را به همراه دارد تا همگان ضمن بهره بری از هنر قرآن ، در دریای مواج آن غوص کنند ، بدون دغدغه غرق شدن و از شنای در آن آاب حیات بدون آنکه گرفتار خفگی شوند ، لذت ببرند . اگر هنرمندی از رهگذر صوت حسن و نغمه غم زدا یا تصویر و ترسیم وتمثیل روح پرور ، پیامی به گوش منتظران ندای غیب برساند و از کنگره عرش ، صفیر آشنایی به سمع مشتاقان کوی وصال واصل کند و در نتیجه ، گروهی را در دامن شرع مقدس به واجب ومستحب تربیت کرده و از حرام و مکروهرهایی بخشد ، همانا هنرپرور اسلامی است.
دریافت متن کامل مقاله [ دریافت فایل چهره گنبد مینا ستاره هایی که شکل خرچنگ وسرطان است ]
منبع : شبکه اطلاع رسانی ساختمان ایران شاسا
دلیل آسیبپذیری ساختمان ها
اگر بخواهیم دلیل آسیبپذیری ساختمانهای موجود را بررسی کنیم، بررسیهای مرکز تحقیقات نشان میدهد که نامقاوم بودن ساختمانهای موجود، یکی به اجرای غیراصولی و نامناسب برمیگردد یا بهعبارتی بهشیوههای ساخت که به شیوههای سنتی معروف هستند به دوم استفاده از مصالح غیراستاندارد و نامقاوم و بیکیفیت. ببینید ما در بحث مسکن روستایی هنوز شاهد استفاده از مصالح محلی و بومی نظیر خشت، گل و سنگ هستیم و در بخش مسکن شهری، استفاده از مصالحی چون آجر و ملات سیمان (در گذشته ملات گل رایج بوده است). از حیث معماری و سازههای سقف هم باید گفت بیشتر ساختمانهای موجود که در گذشتهها ساخته شدهاند، مقاومت پایینی دارند و بهشدت آسیبپذیرند. عامل سوم به بحث ضعف در نظارت برمیگردد بهخصوص برای ساختمانهایی که یا فولادی هستند و یا بتنی. زلزلههای بم، زرند و لرستان و اخیرا آذربایجانشرقی هم نشان داد که باید نظارت بر ساختوساز را جدی گرفت چون اگر نظارتها به خوبی انجام و بهطور جدی رعایت شود، یقینا هم از مصالح غیراستاندارد و بیکیفیت استفاده نخواهد شد و هم در بحثهای محاسبات، طراحی و اجرا، رعایت مسائل فنی صورت میپذیرد. اینها عمدهترین عواملی هستند که در پایین بودن کیفیت ساختمان کشور نقش دارند.